داشتن ۱۳۰ میلیون کاربر فعال در همه جهان یکی از بهترین قانع کننده ترین دلایل برای کسب درآمد از اینستاگرام است.
اینستاگرام کار خود را با اشتراگ گذاری عکس زیبا شروع کرد. اما بعد از مدتی امکانات خود را توسعه به کاربران امکان به اشتراک گذاشتن فیلـم های ۱۵ ثانیه ای را نیز داد. همین خصوصیت به کاربر یاری می نماید تا بیزینس خود را رونق ببخشد از طریق این شبکه اجتماعی درآمدزایی داشته باشد.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

برای این منظور، باید در همان ابتدا دو کار را انجام دهید:

۱. تعداد فالوئرهای را ارتقا دهید
این کار ضرورت بسیاری دارد. فالوئرهای شما در اینستاگرام در واقع مشتری های بالقوه هستند . پس ، ابتدا به دنبال راهی برای ارتقا تعداد فالوئرهای واقعی باشید. منظور از «واقعی» افرادی هستند که کار دارند و پیج های بیهوده نیستند.


۲. از هشتگ استفاده بکنید
از هشتگ های ساده خوانا استفاده بکنید تا فالوئرها به راحتی شما را پیدا کنند. هشتگ به شما این امکان را می دهد تا کاربرانی که دنبال کننده شما نیستند بتوانند پست شما را ببینند.
پیش از هرکاری این را بدانید که لینک ها در اینستاگرام قابل کلیک نیستند. ولی اگر پست های اینستاگرام را در توئیتر، فیس بوک یا تامبلر به اشتراک بگذارید، می توانید روی آنها کلیک بکنید . لینک های شما باید به گونه ای باشند که به راحتی در حافظه کاربران اینستاگرام باقی بماند. بعلاوه، صفحه مقصد نیز باید برای نسخه موبایل طراحی شده باشد.

از دیگر مزیت های کوتاه و به یآدم اندنی بودن لینک ها این است که خودتان می توانید به راحتی آن را روی عکـس یا فیلم زیبا ی موردنظر وارد بکنید .


در ادامه مطلب، ترفندهای فروش کالاها در این شبکه اجتماعی، ارائه خدمات به کاربران، معرفی فروش کتاب، فروش ربطه ای کسب درآمد از طریق برگزاری وبینار در اینستاگرام را برایتان توضیح داده ایم.


راههای بازاریابی در اینستاگرام , درآمدزایی از اینستاگرام

ترفندهای فروش کالاها در اینستاگرام


افزایش تعداد فهرست ایمیل
کار را با خیلی کردن تعداد دریافت کننده های ایمیل های گروهی شروع کنید. برای مخاطبین لینک هایی را ارسال بکنید که در صفحه آنها قطعا عکس زیبا یا فیلـم یی که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته اید هم موجود است.


۱. لید مَگنت* را با اضافه کردن عکس زیبا یا فیلم زیبا کامل بکنید . به طور مثال، چنانچه قرار است کتاب الکترونیک بفروشید، از جلد آن اسکرین شات بگیرید. یا چنانچه فیلم جالب ی روش ی ارائه می دهید، ۱۵ ثانیه از بخش جذاب آن را با کاربران به اشتراک بگذارید.

* لید مَگنت، محصول یا خدماتی است که فروشنده اینترنتی به مشتری بالقوه خود ارائه می دهد تا در عوض آدرس ایمیل او را دریافت نماید .


۲. پیام شخصی بسازید و از کاربران بخواهید مشترک شما شوند. می توانید یک فیلم دیدنی ی ۱۵ ثانیه ای بسازید کاملا خلاصه به کاربران دلیل اینکه برای چه باید مشترک شما شوند را توضیح دهید.


۳. آیا از طرف فالوئرها پاسخی دریافت می بکنید ؟ از کاربران مجوز بگیرید که آیا می توانید از جواب آنها برای تضمین بیشتر تبلیغ کار مصرف بکنید ؟ پس عکسی از بهترین فسمت جواب آنها بعلاوه نام و وب سایتشان بگیرید و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.


۴. گاهی از ترفندها کاربردهای محصول یا خدمات را برای کاربران بنویسید. این می تواند همچون یک تیزر تبلیغاتی عمل نماید و سبب اشتیاق بیشتر کاربران برای یادگیری یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن محصول بشود.


۵. از قشنگ ترین بخش فرم اشتراک خود اسکرین شات بگیرید و از مردم بپرسید که تمایل دارند در توصیف این عکـس با شما همراهی کنند.


فروش محصول
آیا محصول دیجیتال یا فیزیکی می فروشید؟ در اینجا برای فروش بیشتر آنها در اینستاگرام راهکارهایی برای شما داریم.


۶. در اینستاگرام پیش فروش راه بیندازید: با عکس زیبا یا فیلـم ، تیزر تبلیغاتی از محصول خود تهیه بکنید و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. با این ترفند، مشتری را وسوسه می بکنید تا بداند چه محصولی را قرار است معرفی بکنید . برای اینکه کمی نیز غلو کرده و کنجکاوی کاربر را بیشتر غلغلک داده باشید، برای محصول خود هشتگ هم تعریف بکنید .


۷. برای محصول خود فیلم دیدنی ی تبلیغاتی ۱۵ ثانیه ای بسازید. این را در نظر داشته باشید که در این ۱۵ ثانیه باید بهترین خصوصیات ی محصول را معرفی بکنید و URL کوتاه شده وب سایت خود را هم اعلام بکنید .


۸. چنانچه از طرف مشتری ها فیلـم یی دارید که از کالاها شما سپاسگزاری می نماید ، برای ضمانت بیشتر کیفیت محصول خود، آن را به صورت فیلم جذاب در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.


۹. با عکـس مشتری ها و کاربرانی که از محصولات شما مصرف می کنند و عکس زیبا ها را برای شما ارسال کرده اند، کلاژ بسازید در اینستاگرام به اشتراگ بگذارید. برای آنها هشتگ هم تعریف بکنید .


۱۰. عکس جالب های اینستاگرام مشتری های خود را در آلبومی در وب سایت به اشتراک بگذارید. اما ابتدا از آنها اجازه بگیرید. با این کار به مشتری های اقطعا لی نشان می دهید چه افرادی مشتری های شما می باشند و این به فروش بیشتر یاری می نماید .


راههای بازاریابی در اینستاگرام ,ترفندهای اینستاگرام

کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه


ارائه خدمات
اینستاگرام برای بیزینس هایی که بر پایه خدمات هستند ، راهکارهای بسیاری دارد، فرق ی هم ندارد که طراح وب یا حسابدار باشید. در ادامه تعدادی از آنها را برایتان نوشته ایم که به گسترش شغل شما کمک می کنند.


۱۱. اینستاگرام خود را به پروفایلی برای ارائه سرویس به مشتری ها تبدیل بکنید . این کار می تواند با اشتراک گذاشتن اسکرین شات هایی از طراحی های گرافیکی شما، آخرین عروسی که آن را برگزار کرده اید یا فیلم دیدنی یی از خواندن نامه ای از طرف مشتریِ راضی باشد. فرقی نمی نماید . با اهمیت این است از حساب کاربری ایستاگرام به عنوان سند خوب یت استفاده بکنید .


۱۲. مشتری های موردنظر خود را فالو بکنید تمام کارهای آنها را مورد نقد قرار دهید.


۱۳. برای خدمات تبلیغات بسازید. به طور مثال، می توانید در یک فیلـم ی ۱۵ ثانیه ای مشکلی را توضیح دهید بگویید محصول شما چطور می تواند آن را برطرف نماید .


۱۴. از مشتری های بخواهید عکسی ثبت کنند که نشانگر مساله آنها در مصرف از هشتگ خاصی است. در عوض به آنها اعلام بکنید که برنده، به مدت ۳۰ دقیقه مشاوره رایگان از شما دریافت خواهد کرد. برنده، مشتری شما خواهد شد محصول شما را خریداری خواهد کرد. بازنده هم مشتاق می شود تا بیشتر در مورد شما بداند.


۱۵. از نامه های قدردانی مشتری ها عکس زیبا بگیرید و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.


تبلیغ و فروش کتاب
اگر نویسنده کتاب یا تنها فروشنده کتاب های مختلف هستید، ممکن است راهکارهای زیر به شما یاری کند تا مشتری های زیادتری برای پیدا بکنید .


۱۶. از تحلیل ها و نظرات منتقدان که به کتاب موردنظر ۵ ستاره داده اند، عکس زیبا بگیرید و به همراه بخشی از متن کتاب، با فالوئرها به اشتراک بگذارید. این کار به شما مجوز می دهد تا از زبان افراد دیگر از کتاب یا محصول تعریف بکنید .


۱۷. از نوشته های جالب کتاب عکس جالب بگیرید یا از نوشته های آن تصویر سازی بکنید و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. این باعث تشویق بیشتر خواننده برای خرید کتاب می شود.


۱۸. مسائل تصویر ی از متن کتاب تهیه بکنید که تنها در صورت بررسی متن کتاب بتوان به آنها جواب داد. می توانید برای کمک به کاربر، صفحه ای که پرسش را از آن بیرون کشیده اید، ذکر بکنید تا سبب شادی کاربر بشود.


۱۹. از فروش های ویژه تخفیف های خود عکـس بگیرید در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.


۲۰. اگر نویسنده کتاب هستید، بخشی از کتاب را خودتان بخوانید و به صورت فیلم جذاب ی ۱۵ ثانیه ای در اینستاگرام به اشتراگ بگذارید.


راههای بازاریابی در اینستاگرام , درآمدزایی از اینستاگرام

کسب و کار در اینستاگرام


برگزاری وبینار
برگزاری وبینار یکی از بهترین روش ها برای فروش محصول است. اینآموزش بسیار بهتر از ایمیل وب وب سایت جواب می دهد. هر چه تعداد حاضرین در سمینارهای آنلاین بیشتر باشد، درصد فروش بیشتر خواهد بود. برای اصلاح وبینار در ادامه چند ترفند نوشته ایم.


۲۱. برای وبینار خود فیلم جذاب ی ۱۵ ثانیه ای تبلیغاتی بسازید. چنانچه این فیلـم از برنامه اصلی باشد بسیار خوب است تا بتواند اشتیاق حاضرین را نیز به بهتر ی نمایش دهد.


۲۲. در مورد تاریخ وبینار گرافیک های یادآوری ارسال بکنید . همین طور ، گرافیک هایی نیز برای نمایش زنده بودن وبینار بسازید و به اشتراک بگذارید.


۲۳. چنانچه از وبینار قبلی، بازخورد بهتر و مثبتی دریافت کردید، از آن عکس جالب بگیرید و با کاربران به اشتراک بگذارید.


۲۴. از چیزهایی که فقط مجموعه کننده ها در وبینار به طور رایگان دریافت می کنند عکـس بگیرید در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.


۲۵. اگر در وبینار بیشتر از سخن گو دارید (همچون هنگ اوت گوگــل پلاس) از چهره تمام آنها عکس جالب بگیرید به صورت کلاژ در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.


افزایش فروش رابطه ای
فروش رابطه ای یکروش بازاریابی است که مالک بیزینس به واسطه ها برای معرفی بازدیدکنندگان یا خریداران نو ، انعام می دهد. این سیـستم چهار بازیگر اصلی دارد: کالا، شبکه، ناشر مشتری. برای گسترش فروش رابطه ای از طریق اینستاگرام می توانید ازراهنمای های زیر یاری بگیرید.


مد نظر داشته باشید که برای به اشتراک گذاری هر کدام از لینک ها دو مورد در اختیار دارید: لینک کردن به تحلیل هایی که برای محصول فروش رابطه ای نوشته شده اند یا لینک به محصول اصلی. چنانچه از لینک های رابطه ای مصرف می بکنید باید مسائل زیر را در نظر داشته باشید.


۲۶. علاقه اشتیاق واقعی از خرید محصولی که برای آن واسطه شده اید را با عکس و فیلم دیدنی های زیاد نشان دهید تا فالوئرها را برای داشتن آن محصول تحریک بکنید .


۲۷. عکس جالب یا فیلم زیبا یی از نتیجه یا کاربرد محصول خریداری شده در اینستاگرام بگذارید. کاربران از اینکه نظرات فردی که قبلا از محصول موردنظرشان استفاده کرده نتیجه خوب آن را دیده باشد، استقبال می کنند.


۲۸. فیلم جذاب ی ۱۵ ثانیه ای بسازید تا کاربر مشتاق شود به لینک موردنظر شما برود و در مورد محصول مورد تبلیغ شما بیشتر تحقیق اطلاعات کسب نماید .


۲۹. چنانچه از بین فالوئرها، کاربرانی می باشند که می خواهند از طریق اینترنت درآمد کسب کنند، اسکرین شات هایی از نماینده های دیگر که زیرمجموعه چرخه رابطه ای شما نماینده دوم فروش بعد از شما می باشند را با آنها به اشتراک بگذارید تا بیشتر به این کار جذب شوند.


۳۰. برای افرادی که از طریق فروش رابطه ای شما خرید می کنند جایزه در نظر بگیرید. از جایزه ها فیلم دیدنی ۱۵ ثانیه ای بگیرید با کاربران به اشتراک بگذارید.